Fra Jørgen Holm-Jensen, Jørgen, 10/2-2014:

Jørgen skrev:

Man har vel lov at gå ud fra, at medarbejdere i den offentlige sektor er ekstra omhyggelige med sproget, når de skal henvende sig til et større publikum. Det vedlagte eksempel må nødvendigvis rejse spørgsmålet: Hvad stræber de så efter? Skal sproget være kluntet, bagvendt og 'offentligt' eller skal det være kort, klart og eentydigt?

Han vedhæftede et billede med en tekst klippet fra patientombuddet.dk. Der stod:

Du kan klage via NemID, hvis du:
- er patient og klager over din afgørelse fra Patientforsikringen
- er forælder og klager over dit barns afgørelse fra Patientforsikringen

Da jeg kikkede på hjemmesiden i dag, stod der:

Du kan klage via NemID, hvis du:
- er patient og klager over tilsidesættelse af dine patientrettigheder
- er forælder og klager over tilsidesættelsen af dit barns patientrettigheder
- klager over tilsidesættelsen af af et nu afdødt familiemedlems patientrettigheder

 
Sidst rettet 26/4-2016